Författare framför bokhyllor - 15 december



Ian McEwan

Läs: Cementträdgården, På Chesil Beach 

Julkalendern tog en liten paus eftersom jag var utan dator några dagar. Jag får kompensera för det senare. Eller aldrig. (Förmodligen aldrig.) Vad gäller Ian McEwan så är det ju lite roligt att jag rekommenderar er dels hans debut och dels hans senaste. Vill emellertid passa på att inflika att jag tycker att flera av de romaner som han skrivit mellan de där två är lite halvsaggiga. Jo, det tycker jag. Ett bra McEwantips är att läsa de tunnaste av hans böcker, en tunn McEwanroman är nämligen oftast bättre än en mindre tunn sådan. Lovar. 


Kommentarer
Postat av: Fru E

Jag gillar hans "Saturday" jättemycket! I den tycker jag att han påminner mycket om Paul Auster, men det kanske bara är jag som tycker så..?

2009-12-15 @ 18:31:55
URL: http://www.frue.bloggsida.se
Postat av: La Bibliofille

Fru E: jag håller med Dig, både om att <i>Saturday</i> är bra och att han påminner om <b>Paul Auster</b> i den! Åtminstone är detta två av mina bestående minnen av <i>Saturday</i>..! Tyckte också mycket om <i>On Chesil Beach</i>, men <i>Amsterdam</i> var innehållsmässigt alltför farsartad för att jag skulle kunna ta den på allvar. <i>The Cement Garden</i> och <i>Atonement</i> hyser jag en uppriktig önskan om att en gång läsa, liksom <i>For You</i> och <i>Black Dogs</i>.

2009-12-15 @ 19:08:48
URL: http://labibliofille.blogspot.com
Postat av: Vixxtoria

Jag gillade inte alls Saturday, och sen har jag inte vågat mig på att läsa något annat. Men jag ska komma ihåg det där med tunn bok, och eventuellt testa det om jag kommer över en sån.



För övrigt ser han inte alls ut som jag hade föreställt mig. Där ser man!

Postat av: My

Jag måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-10 @ 14:35:58
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0