Ulf Lundell och kvinnorna


Förresten, läste ni Malin Ullgrens ljuvliga slakt av Ulf Lundells pjäs Backstage imorse?


"Pjäsen "Backstage" är nästan roligt dålig utanför den värld som är Ulf Lundell och hans beundrare, men det är väl det jag måste förstå: den världen är så stor, fixerad och kärleksfull att vanliga parametrar sätts ur spel."


"Det känns lite som att vara inbjuden sociolog på ett "Sagan om ringen"-konvent."


"Moment har försökt göra något av Ingrid-figuren, men med så få repliker och en så övertydlig funktion (offer för männen och homosocialiteten, hon blir också sparkad i magen av fanet Tommy) har Eva Rexed ingen tacksam uppgift. Medan Carl och Tommy illustrerar konstnär-publik-dilemmat, halvsitter hon tyst med smärtridet ansikte under en stor del av föreställningen. Sedan sätter hon sig vid en liten synt och visksjunger, bland annat Niklas Strömstedts "Sista morgonen". Till slut spyr hon blod. Vad ska jag säga."



Det är ju ett par frågor som omedelbart uppkommer med anledning av den där recensionen, som varför man låter Malin Ullgren recensera Ulf Lundell exempelvis. (Av samma anledningar som man låter Fredrik Strage recensera typ Smurfhits och sånt, får man anta.) Den mest uppenbara frågan är ju annars hur pass sugen Malin Ullgren egentligen är på att få ett "Har du alldeles kissat på dej?"-mejl från Herr Lundell själv.

Personligen skulle jag tippa på väldigt sugen.

Kommentarer
Postat av: Mister J

Jag läste Malins slakt på Ulf Lundells pjäs "Backstage" och jag läste även Johan Hiltons i expressen. Man får lust att gå och köpa teaterbiljetter på studs efter sådana utskåpningar. Det bara MÅSTE finnas kaliteter i en sådan pjäs!

2009-04-22 @ 09:52:05
Postat av: Kajsa

Haha, eller hur?!

2009-04-22 @ 12:05:45
URL: http://fridayforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0