mitt livs porrnovell




Jag sitter på bussen hem och läser en bok, det spelar ingen roll vilken, och det är så där trångt som det alltid är vid halvsextiden, alla säten är upptagna (utom ett där en kärring har ställt sin väska, och sedan satt sig ytterst för att ingen ska kunna sitta där, må den kvinnan brinna i helvetet) och hela mittgången är full av människor som står upp och trängs och busschauffören ropar i sin lilla mikrofon eller vad det är han har där framme att de ska gå längre bak i bussen så att ytterligare några sura resenärer kan tränga sig in där framme. Det är på den nivån alltså, det är den stämningen. Hursomhelst, jag har fått en sittplats så jag sitter där och läser och har det förhållandevis bekvämt, bortsett från att en, möjligen lite överförfriskad, man står och trycker sig mot mig i mittgången. (Det är trångt i bussen så jag kan inte riktigt avgöra om han gör det med mening eller ej.) Sedan händer det där som jag tycker är så jobbigt när man läser en bok i offentlig miljö, han börjar läsa över min axel. Det värsta är att efter ett tag blir boken snuskig, alltså JÄTTESNUSKIG, och det är då han knackar mig på axeln och frågar ”Är den spännande?” med pillemarisk uppsyn. ”Eh, inte särskilt” säger jag med rosa kinder. ”Jaså, den är inte det, du tycker inte det? Höhöhö!” skrockar han, och nickar menande och jag känner mig helt påkommen med fingrarna i syltburken eller i kakburken eller vart den nu är man blir påkommen med fingrarna. Hatar när det händer. Minns när jag läste Georges Batailles Ögats historia på Öresundståget och efter ett tag upptäckte att killen i sätet bredvid mig satt och sneglade ner i min uppslagna bok med fascinerad uppsyn. Sedan tittade han upp på mig och log väldigt menande. "Glöm det" sa jag, "vi ska absolut inte leka några ägg- och kisslekar med varandra, det ska du ha jävligt klart för dig ditt satans pervo". Nej, det sa jag inte. Jag sa ingenting alls. Jag bara skämdes.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det där fick mig verkligen att skratta (:

2010-01-21 @ 14:02:20
URL: http://annabarkpersson.blogg.se/
Postat av: Charlie Truck

Får mig att tänka på när man tittade på TV med föräldrarna i tonåren och det kom väldigt intima scener. Plötsligt måste både brorsan och jag hämta vatten eller gå på toaletten. När jag tänker efer stod nog brorsan i dörren och tittade mest hela tiden för att snabbt kunna smita vid pinsamheter!

2010-01-21 @ 16:14:59
URL: http://charlietruck.blogspot.com/
Postat av: Kajsa

Haha! Jag känner igen det där med intima scener när familjen kollade på teve, jag var likadan själv, blev plötsligt extremt intresserad av allting annat än teven, typ kunde sitta och stirra på en mattkant eller plötsligt få för mig att vattna en krukväxt mitt i filmen. Det värsta var om det var jag som hade valt filmen, då kände jag mig alltid lite skyldig.

2010-01-21 @ 16:34:17
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: Anonymous

Intressant och rolig betraktelse. Av den anledningen lär vi oss följande: män är kontaktsökande och positivt inställda till...sex? Kvinnor gillar varke att läsa om sex eller få inviter ifrån främmande män

2010-01-22 @ 12:41:43
Postat av: Kajsa

Fast det känns väl ändå lite väl långdraget att låta mina preferenser få gälla för ALLA kvinnor, eller hur?

2010-01-22 @ 14:13:21
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej vad heter du på boktipset?

2010-01-25 @ 16:09:27
Postat av: Kajsa

Hej själv, jag är inte med på boktipset.

2010-01-25 @ 19:11:13
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: Flashbox

... eller för den delen att den där överförfriskade mannens preferenser skulle få gälla för alla män.

2010-02-17 @ 22:50:10
URL: http://www.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0