Författare framför bokhyllor - 8 december



Sylvia Plath

“Jag hade inte tvättat håret på tre veckor. Jag hade inte sovit på sju nätter. Anledningen till att jag inte tvättat kläderna eller håret var att det verkade så dumt. Det verkade dumt att tvätta sig en dag när jag ändå skulle behöva tvätta mig igen nästa dag. Bara tanken på det gjorde mig trött. Jag ville göra allting en gång för alla och vara färdig med det.”


Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt den tanken, att jag vill göra allting en gång för alla och vara färdig med det. Jag tänker den tanken nästan dagligen, att jag skulle önska att jag aldrig mer behövde tvätta håret eller borsta tänderna eller sminka ögonen. I'm so with Esther Greenwood on that one. Men jag antar att det i mitt fall mest är ett tecken på lättja.

Läs: Glaskupan

Kommentarer
Postat av: Michaela

Åh, så tänker nog alla, utom synnerligen hurtiga människor.

2009-12-08 @ 15:05:57
URL: http://hekate.bloggagratis.se
Postat av: Vixxtoria

Det här citatet är verkligen helt underbart. Jag har liknande tankar varje gång jag borstar tänderna. Och helt identiska tankar varje gång jag inte borstar tänderna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0