korruptionen inom biblioteksväsendet


Förläggaren Swante Weyler klagar (i sin nya blogg) över bristen på Juli Zehs Fritt Fall i bokhandeln och på biblioteken. Jag tänkte ta tillfället i akt och själv klaga lite på bristen på Juli Zehs Fritt Fall, åtminstone vad gäller biblioteken, eftersom det är ett problem som även jag lider av. Malmö Stadsbibliotek har visserligen köpt in den, men av någon outgrundlig anledning går den inte att reservera. Märkligt nog ligger det redan ett antal reservationer på den. Är det personalen som har varit inne och bokat upp samtliga ex eller vad då? Alltså det omoraliska i det? 

Korruption!
Jag finner mig inte i detta!




Omslaget till Fritt Fall uppvisar för övrigt vissa likheter med Marcel Beyers Kaltenburg. Det är i alla fall fåglar på båda. Det är fint, tycker jag. Jag gillar fåglar. Åtminstone på bokomslag. (Ursäkta, jag fulbloggar visst. Ska ögonblickligen sluta upp med dessa dumheter.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0