Gun-Britt, vi måste mötas du och jag!


Det är ju en sjujäkla skamfylld sak detta med att jag ännu inte har läst något av Gun-Britt Sundström, nu när både Maken och För Lydia synes så uppenbart vara alster som en sådan som jag med all säkerhet skulle älska. Snart måste vi mötas, du och jag Gun-Britt, förr eller senare kommer det att hända, var så säker. Vid noga utvalt tillfälle ska vi med all säkerhet stifta närmare bekantskap. Det är ett löfte. Ja, du hör att jag säger det och nu skriver jag det också. Nu går det inte att sudda ut.


Inte den minen, tack! Jag ska ju, det säger jag ju.


Det här är för övrigt just den typen av frisyr som jag önskar att jag kunde bära upp, men det kan jag inte så därför är jag kortklippt. Dessvärre, alltså. Men kanske en dag, Gun-Britt, kanske en dag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Förlåt min ytlighet då jag bara kommenterar frisyren, men: den är att dö för! Hur har hon fått till den luggen, med rakkniv?! (bild 1 alltså)

2009-03-02 @ 15:09:53
URL: http://dekadensmagasinet.blogspot.com/
Postat av: Kajsa

Hmm, jag vet inte, det kanske är ljuset som är till hennes fördel? Eller så har hon helt enkelt en väldigt bra hårdag.

2009-03-02 @ 16:49:56
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: Helena

Har tänkt samma sak som du, dels har jag velat läsa hennes romaner, dels har jag alltid velat ha den där perfekta chica men ändå bohemiska luggen. Jag kämpar på med min lugg som inte alls är perfekt utan bara ängsligt sökande MEN jag har precis börjat på Maken idag. Tack så mycket bokcirkel nr 2 som bestämde att vi skulle läsa den till vårt första möte nu på söndag.

2009-03-02 @ 21:17:53
URL: http://samtidigthoshelena.blogspot.com/p://
Postat av: Helena

Ängsligt sökande? Ibland är jag bara för mycket. Det är inget faktiskt inget större fel på min lugg, för tillfället lite för lång bara. Ängsligt sökande...håhåjaja.

2009-03-02 @ 21:19:59
URL: http://samtidigthoshelena.blogspot.com/
Postat av: Kajsa

Alltså det här med lugg, det går ju inte att få till det perfekt, jag tror att man antingen är född med snygg lugg eller så är det liksom ingen idé att kämpa med det. Fast det där sista gör jag såklart ändå.



Min lugg är inte ängsligt sökande, den är mer too much av allting, och ändå inte nog. Hmm...

2009-03-02 @ 22:08:10
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Eftersom jag för ett litet tag sedan började läsa "Maken" och blev totalt betuttad i detta enastående litterära verk började jag googla något hysteriskt på sundström i hopp om att få veta mer om både henne och denna kultklassiker. Hamnade därav på din blogg, och efter att ha läst dina recensioner tycker jag mig kunna säga att du verkligen BÖR läsa "Maken" (då jag på något sätt tycker att ditt sätt att skriva på påminner om Sundströms i "Maken").

Blir intressant att läsa vad du tycker när du är klar med den.

Hope you like it!

2011-02-08 @ 21:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0