Hanna Hellquist och hunden

Jag försökte få en viss golden retriever att posera tillsammans med Hanna Hellquists bok Karlstad Zoologiska men hon var, som ni ser, inte särskilt samarbetsvillig.




Hanna Hellquist är ju annars faktiskt ett lysande exempel på en författare som gillar hundar (apropå min alltför sparsamt uppdaterade följetong "författare med hundar"). Tyvärr är min kamera alldeles för dålig för att kunna föreviga någon bild från bokens insida (där Hanna poserar med hundar, kaniner, apor och annat, fint!). Hursomhelst, det är väl inte tid att skriva något utförligare om den här boken ännu, jag har inte ens hunnit läsa den, men det känns ju ganska givet att jag kommer att gilla den.  

Vad vi kan koncentrera oss på så länge är det snygga omslaget. Very 80-ish att ha sin egen bild på omslaget, det gillar vi! Mer sånt!


Fortsättning följer i mars!


Kommentarer
Postat av: Helena

Fin hund! Och Hanna Hellquists bok har jag också sett fram emot att läsa ända sedan jag fick nys om att den var på gång. Få se om vi får in den till jobbet snart så att jag kan ta tag i läsningen. Ska bli spännande. Och intressant.

2009-02-26 @ 08:50:21
URL: http://samtidigthoshelena.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Det är inte lätt att fota hundar(men du fick ju två väldigt fina bilder ändå!) vad gullig din golden är- min egen golden skulle säkert gärna "fråga chans" på henne :-) Jag känner så väl igen kärleken till mjuka leksaker (helst sådana som piper så klart)"Karlstad zoologiska" skulle jag gärna vilja läsa också!

2009-02-26 @ 10:55:34
URL: http://ingridsboktankar.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Åh vad gulligt, då kan ju våra golden bli ihop! Haha! Ja, gossedjur och dylikt går alltid hem (speciellt pipande sådana), och helst vill hon bära omkring dem i munnen mest hela tiden.

2009-02-26 @ 12:54:25
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: majvor

Apropos författare och hundar, har du sett den här boken av Maureen Adams, Shaggy Muses: The Dogs Who Inspired Virginia Woolf, Emily Dickinson, Elizabeth Barrett Browning, Edith Wharton, and Emily Bront



(Finns på Adlibris)

2009-02-26 @ 15:06:17
Postat av: Kajsa

Nej, den kände jag inte till, men det är ju ett utmärkt boktips, den verkar jättefin!

2009-02-26 @ 15:39:23
URL: http://fridayforever.blogg.se/
Postat av: Boktokig

Haha... jo, posering med både djur och småbarn är inte det lättaste!!!



Hon (hunden) är ju bara så fin!!! Älskar undar!!!

2009-03-02 @ 15:37:22
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0