citerat Ariel Manto:


´So if we're all quarks and electrons...' he begins.

´What?'

´We could make love and it would be nothing more than quarks and electrons rubbing together.`

´Better than that,' I say. ´Nothing really "rubs together" in the microscopic world. Matter never really touches other matter, so we could make love without any of our atoms touching at all. Remember that electrons sit on the outside of atoms, repelling other electrons. So we could make love and actually repel each other at the same time.'




(ur The End of Mr. Y av Scarlett Thomas)


Kommentarer
Postat av: majvor

Ur Simtag av Jassika Berglund:



"Med Cecilia tätt intill på den smala bryggan är mitt skinn klarvaket. Till synes sovande ligger jag och upplever henne strax bredvid. Jag har läst någonstans om en gammal grekisk filosof, som trodde på atomer. Lite andra atomer än dem vi talar om idag.

För honom var allting atomer, även känslor och tankar.

Förälskelse blev till ett utbyte av atomer.

En del av mig byter plats med en del av dig och det sker när våra ögon möts."

2009-03-01 @ 08:10:22
Postat av: Kajsa

Atomerna alltså, can't live with them, can't live without them.

2009-03-01 @ 13:06:57
URL: http://fridayforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0